Gezonde voeding Afvallen met Sonja

 

 

Tips bij het lijnen

Er zijn een aantal tips die goede ondersteuning bieden als je bent begonnen met lijnen.

1. Laat mensen weten dat je op dieet bent. Mensen kunnen je dan helpen en rekenschap houden door je geen snoeperij of andere etenswaren aan te bieden.

2. Probeer er achter te komen welke momenten van de dag gevaarlijk voor je kunnen zijn. Vind je het bijvoorbeeld gezellig om iets achter de TV te eten vervang het dan door fruit of, stukjes vetvrije biologische kaas.

3. Verveling. momenten van de dag waarin je kans hebt om te gaan eten. Zorg dat je een hobby of andere dingen om handen hebt die je leuk vind. Verveling is voor veel mensen een, excuus om te gaan eten. Bel vrienden en vertel dat je het moeilijk hebt. Zij kunnen bijvoorbeeld langs komen om iets leuks met je te gaan doen.

4. Drink minimaal 1 tot beter nog 2 liter per dag. Zorg dat je een fles water in je buurt hebt staan, zodat je op het moment wanneer je een hongergevoel krijgt kan drinken.Drinken', tijdens de lijn is goed en zorgt enigzins voor een "vol" gevoel. Het klink raar dat ik zeg vol gevoel maar het is wel zo.






5
. Neem inplaats van een diner bord bij het avondeten een lunchbord. Het bord is eerder vol zodat je je vanzelf wat minder eet. Moet je natuurlijk niet twee keer opscheppen.Eet niet door als je vol zit. Hou dan op met eten en gooi restjes weg. Snij vleeswaren en zuivel dun.

6. Kies voor kwaliteit boven kwantiteit. Zorg dat wat je eet ook echt lekker is. Van een eenvoudige boterham is ook met mager beleg, groente en kruiden heel veel te maken.

7. Smaken sommige producten je niet, zoals volkorenbrood, neem dan een ander brood. Gun je zelf een zekere vrijheid, het is dan minder moeilijk om gezond te blijven eten.

8. Dwing je zelf om meer te bewegen, dan gebruik je vanzelf meer energie. Met een wandeling van een uur, of een kwartier meedoen met nederland in beweging, verbruik je 150 ,calorieën. Een uur tennis brand 350 calorieën weg. Voor je conditie is het natuurlijk ook beter om in beweging te blijven.

9
. Probeer iemand te vinden met wie je samen kunt gaan afvallen. Wetende dat je niet de enige bent die op dieet is, èn het feit dat je ervaringen kunt uitwisselen, maakt het makkelijker om het dieet vol te houden.

10
. Mocht het afvallen niet lukken, geef de moed dan niet op. Bespreek met een professional wat de beste aanpak is. Deze zal daar heus begrip voor hebben. En als je een keer,helemaal over de schreef gaat, geniet daar dan gewoon van en geef het dieet dan niet op. Maar ga gewoon de volgende dag met frisse moed weer verder waar je was gebleven.

Ondersteunende hulpmiddelen

 

Kcal meter
Dit programma zoekt voedingswaarden van voedingsmiddelen op via de internet database van www.watziterin.nl. Naast zoeken en aanpassen kun je zelf ook voedingsmiddelen toevoegen. Hierdoor bouw je mee aan de grootste online voedingsmiddelen database van Nederland.
Download hier

Eetmeter
Met behulp van de eetmeter ben je in staat om eenvoudig een overzicht te krijgen van welke voedingstoffen je binnenkrijgt. Daarnaast is het een goed hulpmiddel om je maaltijden samen te stellen.
Download hier


 

Site Map |Contact